דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוק עבודת נשים 

מאת    [ 29/01/2012 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 4620 פעמים ]

חוק עבודת נשים מגדיר את זכויותיה של אישה במהלך ולאחר הריון ולידה. החוק קובע תשלום עבור חופשת לידה, אוסר פיטורין בהריון ומעניק לאישה העובדת הבטחה שמקום העבודה שלה יישמר עבורה בזמן חופשת הלידה.

מה קובע החוק לגבי פיטורין בהריון

החוק קובע כי ניתן לפטר עובדת בהריון רק לאחר קבלת אישור לכך משר העבודה והרווחה. השר יאשר פיטורין בהריון אך ורק לאחר שיוכח כי אין כל קשר בין ההריון לבין הפיטורים. חובת ההוכחה על המעסיק. רוח הדברים פועלת לטובת העובדת ומעסיקים רבים נמנעים מפיטורי עובדת בהריון.

עובדת שפוטרה במהלך הריון רשאית לפנות לבית הדין לענייני דיני עבודה ולהגיש תביעה כנגד מעסיקה. בתי המשפט מגנים פיטורי אישה בהריון הניגוד לחוק, פוסקים כמעט בכול המקרים לטובת העובדת ומחייבים את המעסיק לשלם לעובדת את כל הכסף המגיע לה.

אישה המבקשת להתפטר מעבודתה ביוזמתה האישית במהלך הריון צריכה לקחת בחשבון שלא תוכל לקבל באופן מיידי במקום עבודה חדש זכויות של אישה בהריון. החוק קובע כי רק לאחר קיום יחסי עובד-מעביד במשך 6 חודשים העובדת זכאית לקבל זכויות של אישה בהריון. הרעת תנאים במקום העבודה בכדי לגרום לעובדת בהריון להגיש התפטרות ביוזמתה היא שוות ערך למצב של פיטורין בהריון ומנוגדת לחוק.

זכויות לנשים מובטלות במהלך הריון

זכויות האישה לקבלת דמי אבטלה אינן נפגעות במהלך הריון. ראוי לציין כי קשה יהיה לאישה בהריון למצוא עבודה בחודשים מתקדמים היות ומעסיקים רבים ימנעו מהעסקת אישה הרה בשל חופשת הלידה הצפויה.

במידה ואת מקבלת דמי אבטלה תוכלי להמשיך לקבל דמי אבטלה בהריון תחת התקנות הרגילות לזכאות לדמי אבטלה. עובדת בהריון או לאחר הריון שהתפטרה מעבודתה מחוייבת גם כן בהמתנה של 90 יום לפני שתהיה זכאית לקבלת פיצוי דמי אבטלה.

זכויות האישה העובדת לאחר הלידה

חוק עבודת נשים קובע לאישה הרה זכאות ל- 14 שבועות חופשת לידה בתשלום. תוכלי להתחיל את חופשת הלידה לפני הלידה או לעבוד עד לרגע הלידה ולהתחיל את החופשה רק לאחר הלידה. במהלך החופשה את זכאית לקבל משכורת רגילה וכל זכויותייך נשמרות לך מבחינת הפרשים לקופות גמל, משכורת 13, תשלום דמי הבראה וביטוח מנהלים.

לאחר תום חופשת הלידה המעסיק מחוייב לקבלך בחזרה למקום העבודה. פרט לכך את זכאית להקלות בעבודה לתקופה של חצי שנה לאחר חזרתך מחופשת הלידה. החוק מעניק לאימהות את הזכות להתפטר מעבודתן בכדי לגדל את ילדיהן ולקבל פיצויי פיטורים. זאת בתנאי שההתפטרות נעשית 9 חודשים מיום הלידה.

החוק במדינת ישראל מעניק לאישה בהריון זכויות במטרה לאפשר לאישה לשלב את עבודתה עם גידול ילדיה ככל הניתן. שוויון זכויות ושוויון הזדמנויות לגברים ונשים בעולם העבודה נשמר בזכות החוק שאוסר פיטורין בהריון.

חברת אס.אי.או ישראל, מספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב